Wennen.. laatste blog

24 februari 2024 - Utrecht, Nederland

Weer thuis! Soms voelt het alsof 1 hersenhelft 🧠 nog op reis is terwijl de andere helft thuis is 🧠.

Guayaquil

Op het toilet zoek ik elke keer naar het prullenbakje voor de wc papiertjes. Want op reis mocht je geen papier in de pot gooien. Het is een automatisme geworden om twee dingen te checken voordat je zit en je al te laat bent: 'Is er wc papier en waar is de prullenbak?'🧻.

Toileterie

Even naar buiten, wat neem ik mee? Geen zonnebrand en zonnebril, maar wel een warme jas, sjaal🧣 en handschoenen. Wat is de keuze reuze in de supermarkt, en oei, die prijzen, dat is ook even wennen💰.

Boodschapjes

'S avonds nog even appen met thuis. Kan het nog want hoe laat is het daar nu? Oh nee, die vraag is niet meer relevant, we zitten weer in dezelfde tijdszone, wat fijn!

Grijze lucht thuis

En grijs, wat is het buiten grijs. Hopelijk krijgen we binnenkort wat zonnige dagen. Daar kijkt iedereen inmiddels wel naar uit denk ik. Ik mag niet klagen, maar wennen is het wel🌤. Gelukkig komt de lente eraan volgens de bolletjes in mijn tuin.

Lente is beginnen, in de tuin

Op 17 februari, precies vijf maanden na vertrek, kwam ik aan in op Schiphol🛬. Afscheid nemen van Joke en Coen: "Bedankt voor de leuke tijd🫂" en koffie drinken met Wendy en Irene die mij kwamen ophalen.

De dag erna taart eten en borrelen 🍻 met vrienden en familie bij mij thuis. Een goede manier om het 'zwarte gat te vermijden 🕳.

Soevenier, waar op te hangen?

Inmiddels zijn alle spullen gewassen en opgeruimd. De ruim 4500 foto's en video's zijn in de cloud gezet. Dus kan ik gaan beginnen met uitzoeken🫣. Welke bewaren en welke kunnen weg? Welke mogen in het fotoboek en, het moeilijkste, welke (twee) foto's zal ik uitvergroten en thuis ophangen?

Thuis!

Weer thuis dus, het is even wennen. Maar ik kan nog heel lang nagenieten van een mooie reis en ik heb leuke plannen voor de komende maanden.

Tickets....

Dit was de laatste blog. Bedankt voor het lezen en tot snel!

Maris xx

Museo MAAC

1. Kika:
    24 februari 2024
    Welkom weer thuis, Mariska!
  2. Marlous:
    :-) wat waren het gezellige verhalen. Geniet van NL
  3. Tante Caar:
    24 februari 2024
    Fijn dat je weer veilig thuis bent, Maris!
    Gelukkig heb je de foto’s nog 😉
  4. Joke T:
    24 februari 2024
    Inderdaad ... wat is t weer wennen. Midden in de nacht klaarwakker en honger, nou ja trek, overdag slaap, wanneer drink je je laatste kopje koffie, etcetera.
    Foto's genoeg, plannen genoeg, uitjes gepland, het leven in NL is ook weer leuk :)

Jouw reactie