Viva las islas Galapagos!

4 februari 2024 - Puerto Ayora, Ecuador

Sinds twee dagen zijn we op de Galapagos eilanden. En ik zal het maar alvast verklappen, de Galapagos is alles wat je erover hebt gehoord.

Happy friends

We hebben al twee excursies gedaan en élke tour gaat gepaard met snorkelen. De zichtbaarheid onder water is wisselend van zeer goed tot troebel. Maar... er is veel vis, grote vis, scholen vis, haaien, schildpadden en er wacht ons nog meer.

Veeel vis

Tour 1 was een excursie door de hooglanden van het eiland Santa Cruz. We bezochten Los GemelosEl Chato Ranch - Giant Tortoise Reserve en lava tunnels. Er is maar 1 weg en 1 plaatsje op het eiland: Puerto Ayora.

Galapagos schildpad

Tour 2 op dag 2 was een bootexcursie naar het eiland North Seymour. We maakten een wandeltocht op het eiland, onder leiding van een goed geïnformeerde gids. We zagen twee soorten fregatvogels. Het is broedtijd, dus we zagen de mannetjes in actie. Dikke, rode opgeblazen borst, flapperen met vleugels, schudden met hun kop en geluiden maken. Alles om de vrouwtjes te lokken. Verder zagen we divere grote en kleine landleguanen en zeeleeuwen.

Fregatvogel, man

En het is waar! Alle dieren kun je van zeer dichtbij bekijken, ze vliegen rakelings langs je heen en vluchten niet. Als mens moet je twee meter afstand houden tot alle dieren.

Lava lizard

Maar tijdens het snorkelen hoorde ik opeens heeeel dichtbij: boem!

Welja, er landt gewoon een Pelikaan op minder dan 2 meter afstand van je in het water😄.

Boem! En daar landt een pelikaan op 2 mtr afstand

We genieten!

Maris xx

En Joke en Coen

Op weg naar North Seymour

1. Monique Harthoorn:
    4 februari 2024
    Wow! Geweldig. Wat een bijzondere plek.
  2. WINNIE:
    4 februari 2024
    Wauw, die pelikaan!!! Gelukkig landde hij niet òp je! Hihihi.
  3. Carli:
    4 februari 2024
    Blue footed booby al gezien?
    Gave foto's!
    12 februari 2024
    Inmiddels wel!!!
  6. Annemiek:
    5 februari 2024
    Jeetje, wat gaaf! Een vriendin van mij gaat in maart naar Ecuador/Galapagos, wat is dit al een leuk vooruitzicht voor haar. Mooie foto’s!
  7. Mariska:
    8 februari 2024
    Stuur je mijn blog door aan haar? Voor de voorpret :)
  8. Ben van Zanten:
    5 februari 2024
    Hi Maris heb met ontzettend veel plezier jouw 47!, reislog gelezen en het blijft bijzonder wat je schrijft, hoe je schrijft en de indrukken die jouw foto's en filmjes op mij maken.
    En nu dus op de Galapagos eilanden!
    Waanzinnig wat een mooie ervaring, uniek om dit stukje natuur zelf te mogen zien en beleven.
    Lekker genieten, top!!
  9. Seba montiveros:
    29 maart 2024
    que hermoso lugar es una experiencia q espero vivir pronto

Jouw reactie