Yin Yang op reis 🎒

2 februari 2024 - Mendoza, Argentinië

Yin en yang (☯) zijn Chinese begrippen die verwijzen naar twee tegengestelde principes of krachten waarvan alle aspecten van het leven en het universum doordrongen zijn [...] Het zijn echter niet louter tegenstellingen, maar vooral complementaire (elkaar aanvullende) waarden (Bron: Wikipedia).

Reizen = Yin en Yang. Het is ergens komen en weggaan. Een deur dichtdoen en een andere deur openen. Het is ontmoeten en afscheid nemen. Terugkijken en vooruit kijken. Een lach én een traan gaan hand in hand.

History Museum of the North

Mijn laatste dagen in Mendoza staan in teken van bovenstaande. Het is afscheid nemen van Mendoza én zin hebben om weer in Utrecht te zijn. Afscheid nemen van mooie, lieve mensen maar mij óók verheugen op het zien van vrienden en familie. Het is afscheid nemen van een lange solo reis én mij verheugen op de Galapagos eilanden met Joke en Coen.

Yin en Yang dus ☯️

Maar bovenal voel ik mij dankbaar🙏 dat ik de mogelijkheid heb om in alle vrijheid te reizen, de prachtigste landschappen te zien en, bovenal, bijzondere mensen te ontmoeten❤️.Juntadaaaa

Dan maar afscheid nemen met volle overtuiging! Met op maandag 29 januarieen juntada🎉 'Argentinian style' en de allerlaatste avond vier ik met Daniel en Zenya. Daniel is de B&B eigenaar en Zenya verbleef net als ik een maand bij Daniel. Fijnere huisgenoten had ik niet kunnen hebben.

(👇🏼Daniel en Zenya👇🏼)

Daniel en Zenya

Een geweldige Juntada! Met Daniel, Zenya, Cynthia, Claudia, Sebas, Nico, Sol, Alegra, Fernando én Fernando werd het maandag een top avond. Eten, muziek, dansen, lachen, (vals) zingen en ontzettend lange knuffels bij het afscheid: nos vemos (tot ooit).

Juntada todos

De kracht van Couchsurfing (zie deze blog) droeg bij aan de feestvreugde. Want twee dagen van tevoren ontmoette ik de twee Fernando's en zij beloofden muziek te komen maken op de juntada 🎸🥁. En spelen deden ze! Een paar uur versterkt en daarna ook nog akoestisch. Muchísimas gracias!! De muziek is te vinden op YouTube

Fernando en Fernando

Na kort te hebben geslapen brak de zevende warme dag op rij aan, het zou weer 38° 🥵 worden:

D-day Dinsdag. De aller-, aller-laatste dag in Mendoza. De laatste keer met de bus, de laatste keer naar de kapper, de laatste keer met Daniël naar de intercambio (taal uitwisseling),  alwaar we traditiegetrouw een frietje met kaas aten🧀. Daarna zochten we Zenya op in een ander café. Weer was het gezellig en weer werd het laat🍻. Maar ja, je neemt maar 1x afscheid van deze leuke huisgenoten.

Laatste x friet met kaas, samen met Daniel

Na weer een kort nachtje🍹, sta ik de volgende dag om 5:15 op voor het laatste deel van mijn reis. Ik vertrek naar Guayaguil in Ecuador. Daar ontmoet ik Joke en Coen. Op 2 februari vliegen we naar de Galapagos!

Coen, ik, Joke

Valle Grande

Muziek: Fernando Lucero

1. Joke:
    2 februari 2024
    Wat een prachtig verslag kind. Goede reis naar ik denk het hoogtepunt van je reis. De Galapagos, wie wil daar niet heen en krijgt er de kans voor. Geniet er van samen met Coen en Joke. Je foto s zullen vast weer prachtig worden, zeker met je verhalen er bij. Maar ...fijn dat je weer heelhuids thuiskomt binnenkort. Liefs mam xxxxx
  2. Mariska:
    8 februari 2024
    Xxx
  3. Marlous:
    2 februari 2024
    He Mariska,

Wat een gezellige verhalen waren het. Geniet nog van je laatste periode daar en alvast veel plezier in Utrecht!

X
  4. Iiiii:
    4 februari 2024
    Mooi Maris, en wat een gezelligheid en warmte 🧡 Geniet van een hopelijk grandioze finale van je reis! X
  5. Mariska:
    8 februari 2024