Pinguïn Parade 🐧🐧🐧

21 oktober 2023 - Punta Arenas, Chili

Pinguin poging #2 was succesvol! Precies 1 maand nadat ik vertrok, ging ik op pinguin tour naar Isla Magdalena nabij Punta Arenas.

Los Pingüinos Natural Monument

Na een boottochtje wordt je gedropt op een eiland, en mag je 1 uur lang een bepaalde route lopen. Je ziet er heul veul, maar écht héul, véul, Magelhaenpinguïns (en meeuwen). De pinguïns komen soms heel dichtbij en soms zijn het zwartwitte stipjes in de verte.

Los Pingüinos Natural Monument

Het is een Nationaal Reservaat en je wordt daar wel zo ongeveer gestalkt door de opzichters daar🥸. Maar dat is ook terecht. De regels zijn:  Twee meter afstand houden en de pinguïns niet knuffelen helaas😉.

Los Pingüinos Natural Monument

Punta Arenas, is een klein stadje, zeer zuidelijk in Chili, zuidelijker kan bíjna niet. Maar wat Chilenen 'zuid Chilli' noemen ligt volgens hen een stuk noordelijker van hier. Capiche?

Punta Arenas, buitenwijk

In eerste instantie dacht ik, wat een saaie boel. Maar er is toch wel van alles te doen, vertelde Juan mij. Het weer is goed, zonnig, 12° en het voelt niet koud ondanks de temperatuur. Je kunt hier wél 4 seizoenen per dag tegenkomen, dus loop je steeds met al je jassen en spullen rond, want je weet maar nooit.

Plaza de Armas Muñoz Gamero

Inmiddels het stadje bekeken en voor dichte deuren van museums gestaan😏 (under construction). Maar Juan is niet voor één gat te vangen en dus mochten we bij het Memory and Tolerance Museum wel buiten rondlopen, en na een praatje met de restaurateur mochten ook we even spieken in een van de huisjes.

Museum of Remembrance

Maar aanstaande zondag is het open dag, gratis entree🙂. Dus, Juan en ik gaan zondag op pad om te  fotograferen 📷, want hij fotografeert ook. Oh, en wie is Juan vraag je je af? Dat is mijn superaardige couchsurfing host.

Xx Maris

Punta Arenas, kust

Wat is couchsurfing?

Couchsurfing is het grootste internationale, op internet gebaseerde gastvrijheids netwerk. In februari 2015 waren er ruim 9.000.000 leden. Leden kunnen andere leden vragen om gratis overnachting, en men kan aangeven of men een gratis slaapplek ter beschikking heeft voor andere mensen.

Couchsurfing: Juan Carlos López

Vlucht Santiago-> Punta Atenas, 3,5 uur ch75.000

1. Iiiii:
    21 oktober 2023
    Hola! Wat leuk te lezen dat je pinquintoer een succes was en je een leuke klik met je coachsurfhost hebt! Dat moet je maar net treffen. Enjoy! X