Bodega-je-mee? 🚲🍷

27 november 2023 - Mendoza, Argentinië

Wijnproeven / bodega's bezoeken is een van de dingen die je doet als je in Mendoza bent. Want Argentinië produceert de lekkerste wijnen, aldus de Argentijnen🍷.

Dat zeggen de Chilenen dus ook over hún wijnen, dus dat moest onderzocht worden. Op de fiets langs bodega's dus (korte video op Insta of klik hier).

Bodega 1 - wijnranken

Op eigen houtje, euhm fietsje dus....Van een Mendocino had ik een uitgebreide (bus/route) beschijving gekregen en in combi met google maps, stap je precies op het juiste punt uit📍

Route naar bodegas

Fiets 🚲 is snel gehuurd en je krijgt een plattegrond 🗺 mee met daarop zo'n 10-12 bodega's in de buurt. Er zijn fietspaden (meestal). De instructie was: "Geen fietspad? Dan niet afslaan, want daar moet je dan niet zijn".

Op de fiets

Ik koos voor twee wijnbodega's die het verste weg lagen. Want ik verwachtte dat iedereen meteen bij de eerste de beste bodega zou starten en het dus rustiger zou zijn verder weg. Als laatste stop koos ik voor een winkel waar je olijfolie, jams en chocolade kon proeven.

Bodega 1

Dus om 10:30 's morgens stapte ik op de fiets op weg naar een bodega met biologische wijnen zo'n 3 a 4 km verderop. Ik kreeg daar 1 zoete witte, 1 rosé en 1 rode wijn te proeven, in veel te kleine wijglazen. Een paar slokjes van elk genomen, en de rest hup over mijn rechterschouder het gras in. Of het nu aan de glazen lag of niet maar de wijn was niet echt lekker😝.

Bodega 1

Ik sloot snel even aan bij een rondleiding in het Argentijns Spaans. Niet te verstaan, maar een paar leuke foto's gemaakt.

Kleine wijnvaatjes

Op naar bodega boutique Mevi. Inmiddels was het lunchtijd. Ik bestelde een proviletta grillada (recept) om een bodempje van kaas te leggen. De proeverij bestond uit drie rode wijnen: Cabernet, Malbec en Syrah. WoW, die waren wél erg lekker.

Provileta grillada

Omdat de 'rekening' voor de Lonely Planet nog open stond (zie blog: Hotel California momentje) kocht ik een paar flessen Malbec

Bodega Mevi - wijn 4, 5 en 6

Als laatste fietste ik naar een winkel waar ik olijfolie, jam en chocolade proefde en een flesje olijfolie kocht.

Olijfolie proeverij

De fiets terug gebracht, terug naar 'huis' en 's avonds naar een klassiek concert. Het was een mooie dag☺️.

Klassiek concert

Maris Xx

Ps: een woordgrapje in deze foto. Wie ziet 'm?

Bienbebidos

1. Lydia:
    28 november 2023
    Leuk! Ik was heel graag ff met je meegefietst.
    Hier in India kom ik ernstig wijn tekort🤪🤪
  2. WINNIE:
    2 december 2023