Mijn lesrooster 📆 🇦🇷💃🏼🧘🏼‍♂️

30 december 2023 - Mendoza, Argentinië

Back in Mendoza!

Inmiddels ben ik 3,5 maand onderweg. Ik heb ontzettend veel leuke dingen meegemaakt en mooie natuur gezien. Volgens deze blog heb ik al 25.260 km afgelegd (globaal gemeten). Maar nu heb ik de behoefte om nog nét iets meer uit deze reis te halen dan alleen maar rondtrekken van mooi naar nóg mooier.

Mariska

Dus ben ik terug in Mendoza...  Dus ben ik terug in de B&B van Daniel... En dus ga ik in Mendoza diverse lessen volgen de komende weken...😃

Uitzicht dakterras apt

Hoewel ik inmiddels in drie talen Spaans spreek, ga ik er nog een schepje bovenop doen met 2x per week privé les👩🏼‍🎓.

En nee, de zin "in drie talen Spaans spreek" is geen schrijffoutje. Er zijn namelijk veel grammaticale en lexicale verschillen in het Spaans van Chili, Argentinië en overige Spaanstalige landen. Dat voelt soms als drie verschillende talen Spaans leren spreken. Hoewel ik niet alle verschillen ken, wordt ik er wel steeds beter in ze te her-kennen. Maar de lessen zijn vooral bedoeld om nog een stapje verder te komen én om vastgeroeste fouten eruit te halen🤓.

Cerro Bernardino

In Argentinië dansen ze de tango🪗. Maar ik wil liever salsa leren dansen. Want ik hou van dansen, maar salsa, daar snap ik echt niks van. Daarom doe ik een laatste poging. Vanaf 8 januari elke donderdag een groepsles en op dinsdag privéles. Heb ik salsa dansen hierna nog steeds niet onder de knie - of in de heupen - dan heb ik er in ieder geval alles aan gedaan💃🏼.

Om de gezonde voornemens voor het nieuwe jaar meteen maar uit te voeren, ga ik vanaf januari ook nog twee keer per week naar de yoga hier🧘🏼‍♂️.

En uiteraard alles in het Argentijns Spaans, olé 🇦🇷 🇪🇸 !

Uitzicht

Naast de lessen heb ik wekelijks vier dagen aaneengesloten vrij. Tijd om lekker niks te doen of om een (lang) weekendje weg te gaan🏞.

2023 🔚🔜2024

Nederlands oud&nieuw vier ik lekker 'thuis', met de Top 2000 aan op de radio. Om 20:00 uur hier is het middernacht in Nederland. Dat komt goed uit want vanaf 22:00 ben ik uitgenodigd bij Ana, mijn lerares Spaans. Op Argentijnse wijze vieren we oud&nieuw. Met een asado, waarbij vlees op een parilla (bbq/grill) wordt gebraden,  aangevuld met salades en goede wijn🍷🍷🍷

Fijne jaarwisseling, buen año nuevo 🕛.

Maris xx

Uitzicht

1. Margaret Warmenhoven:
    30 december 2023
    Geniet nog van je tijd in Mendoza en op naar een inspirerend 2024.
  2. Iiiii:
    Leuk allemaal Maris, hele goede jaarwisseling gewenst alvast! 😘
  3. Coen:
    Fijne jaarwisseling!
    Wat is neerkijkende hond in het Spaans?
  4. Mariska:
    30 december 2023
    Ik laat het je weten, zodra ik het weet.
  5. Mariska:
    17 januari 2024
    Ze noemen het gewoon el perro.
  6. Birgit Klimke:
    31 december 2023
    Prachtig allemaal
    Wish you an awesome 2024 !!