Raj, Mika, Imke en ik 🚙

23 december 2023 - Cafayate, Argentinië

Zeg je Salta, dan zeg je autohuur. Iedereen doet het, iedereen raadt het je aan en het is heel goedkoop. Maar omdat ik dat niet in mijn eentje wilde doen, zocht ik naar 'medestanders'.

Maris, Raj, Mika, Imke

Hoe vind je mensen, vakantiegangers, reizigers in Argentinië? In ieder geval heel anders dan tijdens mijn eerste reis naar Latijns Amerika in 1998. Tijdens die reis ontmoette ik anderen onderweg, tijdens een tour of in het hostal. Maar tegenwoordig speelt de digitale wereld een grote rol. Dus vond ik Raj via Facebook en Mika en Imke vonden mij via Couchsurfing. We spraken af, het klikte en we huurden samen een auto voor drie dagen.

Daar gingen we dan.... Raj, Mika, Imke en ik, drie dagen noord Salta verkennen.

Cachi

Iedereen was een non-planner, niemand had haast en iedereen was super relaxed. Dus we vertrokken zonder inkopen (lunch of water) en zonder vast plan. Niemand wist precies wat er onderweg nou te zien was🤣.  Zelf moest ik het de eerste 2 dagen met een migraine aanval doen. Met pillen erin en dutjes onderweg, ging het aardig. Rijden wilde ik die eerste twee dagen niet, maar in plaats daarvan was ik de fotograaf en af en toe vertaler.

Salinas Grandes

De eerste dag reden we naar Cachi en onderweg stopten we waar we maar wilden. Zo leuk!!

Aardlagen

De volgende dag reden we naar Purmamarca en de Salinas Grandes.

Salinas Grandes

Aan het eind van de tweede dag zetten we Imka af bij haar Couchsurfing host. Raj, Mika en ik vonden, very, very last-minute😄 een leuke slaapplaats. We dronken een wijn tijdens de zonsondergang, met uitzicht op de bergen.

Slaapplek nabij Tilcara

Deze wijn uit Mendoza sleepte ik al drie weken mee in mijn rugzak, dus ik was blij dat ie nu eindelijk op ging.

Mika, Raj Mariska

Op dag drie gingen we op zoek naar de bergen met 14 kleuren: Serranias de Hornical. Daarvoor rijdt je vanaf Humahuaca nog 50 minuten onverhard de berg op (en daarna dus ook af). Mariska mocht rijden 😀🚙.

Serrania de Hornocal

Terug naar Salta kozen we niet voor de snelweg maar de N9. Wat een geweldige keuze. De weg was smal en bochtig, maar het was net of we door een tropisch regenwoud reden!

N9 naar Salta

Het waren drie enorm leuke dagen. Zeker vanwege het gezelschap en de goede gesprekken alsmede vanwege de vrijheid die je hebt als je met een auto reist.

Zorrito, vosje

Na Salta reisde ik naar Cafayate een klein dorpje ten zuiden van Salta. Met kerst ben ik in Tafi del Valle, ook een klein dorpje. Prachtige uitzichten op bergketens en warm, heel warm!

Tour quebrada de las conchas

Hoe zien de komende weken eruit? Ik ga terug naar Mendoza. Daar blijf ik een tijdje terwijl ik Spaanse- en fotografie les neem en wie weet ook wel salsa les? En daarna... Galapagos eilanden!!!

Maris xx

Wil je mijn route volgen, dat kan hier

Guanaco

Salta: Coya hostel, privekamer arg11.000

Salta -> Cafayate, 4 uur arg3.400

Cafayate: Kamay apart appt, arg11.000

Cafayate->Tafi del Valle, 4 uur arg 6.000

Tafi del Valle: hostel Isabella prive kamer, arg14.000

Tafi del Valle-> Tucuman 2 uur, arg5.500.

Tucuman: Hermosa Appartamento zona sur, arg14.000

Tucuman-> Mendoza, 2 uur vliegen