De 1e uitdaging kwam al op de dag van vertrek....

20 september 2023 - Santiago, Chili

Natuurlijk was ik al weken spulletjes aan het verzamelen en aan het nadenken over wat er wel of niet mee moest op deze reis.

Een ding stond vast vanaf het begin, mijn fijne grote blauwe rugzak ging mee... (vooral niet stoppen met lezen🤫).

Al een tijdje lag die klaar en eromheen verzamelde ik spullen en kleding. Ik kocht nog een slaapzak, leende een lakenzak en peinsde over het meenemen van 1 (Chili) óf beide reisgidsen (Argentinië). Want die dingen zijn loodzwaar.

De 1e keer proef inpakken was leerzaam (zie blog: ik ga op reis en neem mee). En ik bedacht een andere structuur. De 2e en 3e keer gingen al beter.

Uiteindelijk was de dag van vertrek aangebroken: 19 september zou ik rond vier uur 's middags vertrekken naar Schiphol. Ik hoefde alleen nog wat op te ruimen, te stofzuigen en de auto weg te brengen.

Totdat.... ik, nu voor het echie, mijn grote rugzak inpakte en een klein bandje kapot trok😕. Ok, die fikste ik meteen even, geen probleem😉. Maar, het was mij eerder wel al opgevallen dat alle banden wat droog waren.

En terwijl ik daar nog wat over peinsde, pakte ik de rugzak bij de schouderbanden op en PANG!!! Daar knapte de linkerschouderband😱!

Kapotte tas

Het was 9 uur 's morgens, op de dag van vertrek..... maar, bij paniek blijf je het beste boelkoedig 🌵, ik bedoel koelbloedig en binnen 10 minuten bedacht ik 3 gelukkig oplossingen:

1. Repareren door de schoenmaker. Maar die repareren meestal niet meteen op de dag zelf, en was dat wel voldoende stevig?

2. Naar de Decathlon, ff googlen... ja, die ging om 10 uur open.

3. Ik app mijn zusje Wendy, die bijna om de hoek woont en ook reist.

De laatste optie was raak. Zij had 2 rugzakken liggen en bracht die nog wel even snel langs. Gelukkig zat er 1 bij die goed paste en dezelfde inhoud had als mijn eigen fijne grote blauwe rugzak, nl 55 liter. Rond 10:15 uur was ik dan toch nog ingepakt en hoefde alleen het huis nog een beetje aan kant😎.

De rest van de dag verliep wat emotioneel met heel wat lieve appjes over en weer, en verder rustig.

Wendy, Iddo, Ebbe en Erik hebben mij uitgezwaaid op Schiphol. En nu ben ik dan toch écht onderweg✈️.

En zo zie je maar, je weet maar nooit wanneer je avontuur start!

X Maris

Ps Joke, antwoord op je vraag: Grote rugzak: 13 kg en dagrugzak 4,6 kg.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Iiiii:
    De oplossing was gelukkig dichtbij <3
  2. Bart:
    20 september 2023
    Gelukkig gebeurde het hier, en niet in ergens in Chili onderweg
  3. Annemiek:
    20 september 2023
    Voor alles is een oplossing… 😜
  4. Annet:
    20 september 2023
    Neem dan ook rolkoffermee. dan heb je geen last v kapotte armdingen
  5. Joke:
    21 september 2023