Koffie queeste☕️

22 september 2023 - Arica, Chili

En dan wordt je wakker, in Chili, zónder koffie.

Wel uitgerust want lekker geslapen in een goed bed🙂.

Even op google maps kijken: is er een supermarkt in de buurt die al om 8 uur open is? Nee, maar het stikt hier wel van de kleine winkeltjes, die bij lange na niet in google maps🗺 voorkomen, maar wél levensmiddelen verkopen.

Dus ik op queeste* naar het kopen van een pak filter koffie. Makkelijker gezegd dan gedaan, oploskoffie in overvloed maar een pak filter koffie niet te vinden in die kleine winkeltjes. Dan maar een nescafe to go🚶🏼‍♂️, een mens moet wat.

Vervolgens ergens een empanada gekocht🥟. Dat is een soort deegflapje met een vulling van groente, kip, tonijn of.... een knakworst🤣.... Ik had het kunnen weten toen ze zei dat de vulling "Wiener" was🙄.

De rest van de dag gevuld met een beetje rondstruinen, een lokale simkaart aanschaffen, boodschappen doen🛒.

Arica: San Marcos kathedraal

In de supermarkt gemalen koffie gevonden en morgenochtend kan ik dus een heerlijk bakkie zetten☕️. Ik eet er yoghurt met havermout bij. Het leven is simpel😊.

X Maris

Koffie queeste

*Queeste zoektocht die het karakter heeft van een levenstaak😂

Bron: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Queeste_(zoektocht)

Mijn ☎️ Chili: +56921814589

1. Joke T:
    22 september 2023
    Begin de dag met .... koffie, jazeker. Mooie stad zeg! Lekkere temp ook. Zijn er nog andere toeristen?
  2. WINNIE:
    22 september 2023
    Gelukkig heb je zelf een "koffiemaker" mee zo te zien, anders was je toch echt op de nescafé aangewezen voor een paar maanden!
  3. Tante Caar:
    22 september 2023
    Tsja, een dutchie kan de dag natuurlijk niet beginnen zonder een echt
    'bakkie pleur'. Heerlijk!
  4. Mariska:
    23 september 2023
    Joke: het is hier heel rustig qua toerisme