Mooie Mina 🏞

14 december 2023 - Mina Clavero, Argentinië

Gelukkig is de moeite die je moet doen om in een plaats te komen (zie blog: In 'voor- en tegenspoed') geen voorspeller voor wat je daar gaat beleven.

Wandelen dag 1

Want het waren twee mooie, prachtige dagen in Mina Clavero. Mina Clavero is een piepklein plaatsje, maar de omgeving is práchtig. En vooral de rivier Rio Mina Clavero. Heerlijk water en prachtige oevers met kiezels, zand en grote rotsblokken.

Wandelen dag 1 - Puerto Garay (Rio Mina Clavero)

Op dag 1 zette ik via google een wandelroute uit. Dat ging lange tijd goed, totdat die niet meer klopte. Naar eigen inzicht volgde ik 'olifantenpaadjes', waarbij ik de rivier met de stroom mee volgde. Want ik wist, uiteindelijk kom ik dan weer in Mina Clavero uit. Het werd een heel geklauter af en toe. Maar het leidde tot een prachtige plek aan de rivier. Geen mens te bekennen! Dus nam ik wat selfies en een duikje in het water.

Wandelen dag 1 - Rio Mina Clavero

Daarna de rivier verder gevolgd tot dat ik landinwaarts moest omdat de rotsblokken de route versperden. Ik liep naar het punt in de rivier dat Puerto Garay heet, om daar alweer met open mond te genieten van al het moois. Nadat ik een tijdje aan de oever had gezeten kreeg ik ook nog bezoek van een libelle.

Wandelen dag 1 - Puerto Garay (Rio Mina Clavero)

Op dag 2 liep ik een dik uur (in de hitte🥵) naar een cactustuin. Hoewel volgens google maps én hun facebook pagina vandaag geopend, bleek de tuin toch gesloten!

Wandelen dag 1

Dat was erg jammer. Terug in Mina Clavero zocht ik de rivier weer op en liep en klauterde ik juist tégen de stroom in. Het was zondag en de rivier drukbezocht, dus ik liep zo ver ik kon op zoek naar een rustiger stuk. Daar genoot ik van een picknick en een dipje in het water (het was niet zo diep). Eind van de middag terug gelopen en weer uitgekomen bij Puerto Garay. Wat een prachtplek!!

Wandelen dag 2 - Puerto Garay (Rio Mina Clavero)

Toen iedereen vertrokken was, heb ik nog een beetje gespeeld met mijn camera en het stromende water. Rond een uur of acht ging het schemeren en werd het écht tijd om te gaan.

Xx Maris

Wandelen dag 2 - Puerto Garay (Rio Mina Clavero)

1. Joke T:
    14 december 2023
    Geweldige foto's! Beetje grote streepjes ;)
    Spannende wandelingen hoor zo in je uppie. Stoer!